Tuesday 6 July 2010

Nokkedli csirkepaprikással

És mindez tejmentesen!

Szerencsére ma a szomszédasszony ment soppingolni, és volt útja a DM-be is. Megkértem, hogy vegyen nekem egy doboz rizstejet és egy doboz zabtejet. Zabtejet még ittam, és egészen "barátságosnak" nevezném az ízét. Finomnak éppen nem, de barátságos. Sokkal inkább az számomra mint a rizstej és messze felülmúlja a szója tejet.

Persze vettem a városban való járkálásom alatt 2 flakon joghurtot és telemiát is (olyan nagyon finomat), de mindenképpen meg akarom próbálni, hogy teljességgel kerüljem a tej és bármit ami tejet tartalmazhat.

A nokkedli (galuska) receptjét sacc per kb innen lestem el, de nem tartottam be pontosan a receptet. Olyan fél kilónyi lisztet összekevertem 3 tojással, egy mokkás kanál  sóval, és majdnem 4 dl. zabtejjel. Végül fövő vízbe kanalaztam és valami fura formájú galuskák lettek bele. Jutott is eszembe számtalan szebbnél szebb gondolat közben, de egy megmaradt: kéne vegyek nokkedliszaggatót, csak valahogy soha nem látom meg a polcokon. Pedig tudom, hogy ott setteng valahol.

A paprikást egy kicsit megbolondítottam, egy kis kanál Erős Pistát tettem hozzá, nagyon megdobta az ízét, enyhén pikáns lett. Az eresztéket hozzá természetesen zabtejjel készítettem, de mivel elfogyott, hát egy kis rizstejet is adtam hozzá. Icipicit több sót kellett tennem hozzá, mivel a rizstej és a zabtej is enyhén édesek.

Kissé tartottam attól, hogy fura mellékíze lesz az elkészült ételnek, vagy az állaga nem lesz megfelelő és megelégedéssel vettem tudomásul, hogy "naiv kóstoló" észre se venné, hogy nem tej volt benne. Lehet egy mesterszakácsnak feltűnik, de őket meg nem hívom meg ebédre.

P.S. Remekül lehet főzni Rammstein zenéjére :D

No comments:

Post a Comment