Saturday 10 July 2010

Káposztás húsi

Nem tudom más hogy van az adagokkal, de nekem mindig sikerül 2x akkorát készíteni mint amit ketten meg tudunk enni "normálisan". Hol levesből, hol másodikból készítek hatalmas mennyiséget, na meg a rizs mennyiséggel is általában bajom van. Vagy túl kevés, vagy túl sok. Persze mindenféle tippet és ötletet végigolvastam már, aztán mikor kész a kaja csak vakarom a fejemet, hogy jé megint egy hétig fogjuk ezt enni.

Természetesen így jártam most is. Eleve nagy adagot akartam készíteni, olyan 3 naposat, lévén hétvége ne azzal kelljen eltöltenem az időt, hogy kaját készítek. Csakhogy mikor megvettem a káposztát kissé elcsúszott a szemmértékem és 2 jó nagy egészséges fejet választottam ki. Aztán felvágtam és mind reméltem, hogy kicsit "összeesik", és kb a fele lesz. Nem történt meg és egy termetes fazék káposztával rendelkezünk most. Na jó a felével, mert már 2x ettünk belőle.

Lehet már mondtam, de sebaj elmondom még egyszer, hogyan készítem ezt a kaját, aminek biztos van rendes neve csak én nem tudom mi az.

Veszek hagymát, természetesen a kedvenc mértékegységemmel dolgozok itt is, szemre ész nélkül, 1-2 nagyobbat attól függ mennyi a káposzta. Kevés olajon megüvegesítem, majd hozzáadom a húst. Csirke vagy disznóhússal is készítettem, mindkettővel nagyon finom. Mikor disznóhúst használok, igyekszem nem kövérest venni, csupáncsak azért mert nem szeretem. Jelenleg csirkehúst használtam, amit felapróztam és a hagyma mellett fehéresre sütöttem őket. Ezután kb egy liter házi paradicsom levet öntöttem rá, kevés vízzel még felöntöttem, és beletettem a felaprózott káposztát is. Fedő alatt puhára főztem, menet közben fűszereztem és hogy extra legyen, kis Erős Pistával toldottam meg. Ettől kellemesen pikáns lett.

Most még három napig fogjuk enni :D Mire a végére jutunk biztosan nem leszünk ilyen lelkesek :D

No comments:

Post a Comment