Sunday 8 August 2010

Húsos tekercsek

Ma kezdetben Hortobágyi húsos palacsintát terveztem, de menet közben meggondoltam magam és valami ahhoz hasonló készült el. Ami nagyon finom lett.

Kezdtem azzal, hogy kivettem a fagyasztóból valami csirkecombokat, kiolvasztottam őket és egy pörköltet főztem belőlük. Készíthettem volna csirke mellből is, de gondoltam megteszi a comb is, az valahogy nehezebben fogy. Miután  elkészült a pörkölt, leszedtem a húst a csontról, és ledaráltam a húst, kevés húslét adtam hozzá meg egy kevés tejfölt is, jól összekevertem és ezután jött a "twist" a dologba.

Előszedtem a fagyasztóból (kicsit korábban persze) olyan palacsinta lapokat, azokat a papírvékony akármiket, és 2-3 laponként leválasztva tepsinyi hosszú tekercseket készítettem belőlük. Összesen 4 tekercsem lett, középen lettek elhelyezve a tepsibe, és be is tettem a lerbe, amíg megpirult a teteje, jóformán megsült a lap. Annak ellenére, hogy olyan vékonyak, valahogy úgy tűnt nehezen sülnek meg, de megérte várni :D

Közben elkészítettem az öntetet rá, a maradék pörkölt léhez tettem olyan negyed kiló tejfölt, egy kevés tejet és lisztet, csomómentesre kevertem, kicsit még megsóztam és leöntöttem a tepsiben süldögélő tekercseket vele. Ezután visszatettem a sütőbe a tepsit és még egy ideig sütöttem.

Amit ugye "elhibáztam", hogy tettem sütőpapírt a tepsi aljára, mert gyanús volt, hogy odaég anélkül. Legközelebb jénai tálban készítem el, abban biztos nem ég oda. A másik nagy hibája a kajának az volt, hogy iszonyat hamar elfogyott :D Hja és néma csend honolt miközben mindenki "kóstolgatta" a készítményt... Legközelebb még fogok más tésztákat is megtölteni ilyen töltelékkel, például egy vékony pizzatésztára gondoltam, de majd meglátom én mit mivel kombinálok.

No comments:

Post a Comment