Thursday 19 August 2010

Citrom ízű banán...

Nem voltam a kolozsvári "nagy piacon" ezer éve. Mióta ez az oroszlán centrum megépült elvesztette minden varázsát, az eladók nagy része meg a shopping centerekben fellelhető árut árulja kicsit drágábban.

Ma azonban arra jártunk és nosztalgiából bementünk vásárolni valamiket. Az igazság az, hogy idén alig ettünk gyümölcsöt, egyszer vettem csak sárgadinnyét és a közeli boltból néha egy két barackot. Már nagyon kívántam, hogy beleharaphassak egy finom érett barackba!

Szétnéztem a piacon, és rémes milyen drágaság van... ócska apró és ráadásul csúnya barackok 3 lejben kilója, ami szebb az menten 5 lejre szökik, szőlőt egy helyen kaptam 3 lejbe, a többi 5 körül mozog. Az alma, 2,5 lej és alig volt 2-3 asztalon. A banán 4 lej, de ezért csak a nagyon érettet lehet megvenni, amit lehetőleg ma el is kell fogyasztani, nehogy megfeketedjen egészen. A sárga dinnye tartja magát 3 lejben kilóját a görög dinnyének 1,5 lej lett az ára.

3 dolgot vettünk: néhány paradicsomot, 4 barackot és egy kilónyi szőlőt... 14 lej ezért a három dologért szerintem rettenetesen sok. Ráadásul a piacon, ahol olcsóbb kéne legyen minden.

Banánt nem vettünk... mert savanyú a szőlő, nem másért.

No comments:

Post a Comment