Thursday 5 August 2010

Citromos csirke szeletek kelbimbóval

Valami változatos ízre vágytam és erre volt jó egy recept amit leltem a "vasárnapi spammban". Vagyis a Kaufland újságban. Mert biza már várom és miután átböngészem az ajánlatokat, megnézem a recepteket is.

A recept szerint 500g csirkemellre van szükség, egy fél citromra és csomborra. A szeleteket olyan 1 centi vastagokra vágni, megsózni, meglocsolni citrom lével és csombort hinteni rá, majd két órát a hűtőben tárolni. Ezután egy tepsibe helyezni őket, aminek az aljára egy kis olajat kell tenni, betenni a sütőbe és sütés közben időnként meglocsolni egy kis fehérborral.

Na majdnem így készítettem, kicsivel több citromlevet tettem rá, jól megszórtam csomborral, és egy kanállal kis olajat is tettem a húsokra. Végül megsütöttem és locsolgattam borral. Közben persze kóstolgattam a bort.. és vidáman nótáztam is mellé, persze borzalmasan falcsul. De hát már megszokhatta volna bárki, hogy hangom nincs, és akinek nem tetszik meg ugye ne hallgassa..

A hús mellé valami különleges köretet szerettem volna, nem krumpli, rizs meg társai, ezért megfőztem két zacskó kelbimbót sós vízben, és egy fél liternyi joghurtot összekevertem egy kevés tejszínnel (olyan kauflandos kék kis dobozos), megsóztam, bors is került bele és fokhagyma por... mert fokhagyma nem volt itthon. Az egészet összekevertem, kevés lisztet adtam hozzá és háromnegyedig összefőztem. Majd a megfőtt kelbimbóra öntöttem az egész keveréket és ezt is betettem a lerbe.



Nyami nyami nagydíjjal lett kitüntetve :D

Igazán kellemes meglepetés volt az íze ennek a húsnak. A köret is finom lett, ellenben valamivel nem vagyok vele 100% megelégedve. Legközelebb kicsit másképp fogom készíteni. Talán nem főzőm össze a fehér szószt hanem csak a sütőben megsütöm.

No comments:

Post a Comment