Sunday 8 August 2010

Francia paszuly

Francia paszuly néven szerepelt ez a recept, nagyon gusztának nézett ki és tippem szerint jól talált a "citromos csombordos csirkéhez", amilyent pár napja készítettem.

Kijöttünk falura a szüleimhez, és gondoltam itt is elkészítem ezt a kellemes ízű húst. Volt citrom is, meg csirkecombok, illetve friss csombor a kertben úgyhogy minden adott volt hozzá. Persze nem bírtam volna ki, hogy egy kicsit ne változtassak a dolgokon, és így csombord mellé meg felaprítottam néhány zeller levelet és petrezselyem zöldet is meg fokhagymát. A húst a továbbiakban nagyjából a recept szerint besóztam, citromoztam, és megzöldeztem, fokhagymáztam, majd hagytam állni jó két órát. Lerbe tettem és megsütöttem szépen.

Anyukám a kertből szedett zöldpaszulyt, amit megpucoltam és sós vízben odatettem főni. Kicsit korábban kellett volna levennem a tűzről, amolyan félig megfőve, leönteni róla a vizet, de én ottfelejtettem és egészen megfőtt. Ezután hagymát olajon megüvegesítettem, beletettem a megfőtt paszulyt, felöntöttem  3 kanál liszt és majdnem fél liter tej csomómentes keverékével, kevergettem és hagytam rotyogni, közben zöldpetrezselymet is kevertem belé, majd 3 tojást felvertem és azt is belekevertem az egészbe. Kicsit megsóztam és megborsóztam, majd miután a tojással is rotyogott pár percet kész is volt.

Nagyon finom lett ez a paszuly, kicsit puhább lett, hogy elfőztem az első  lépésben, de esztétikai kifogásokon kívül nem nagyon volt kommentálni való vele. És nagyon jól talált ezzel a citromos csirkével, estére a maradék is elfogyott.

A jó hír, hogy a főzéshez direkt kecsketejet használtam, ettem is belőle és semmi kiütésem nem jelent meg. Ezért nagyon elkezdtem gyanítani, hogy nem is a tejjel volt nekem bajom, hanem esetleg valamivel amit a kecske megevett és a tejbe kerülhetett... Még tesztelgetem a tejtermékeket és egyelőre semmi reakcióm nincs rájuk.

No comments:

Post a Comment