Monday 1 March 2010

Sütés nélküli meggyes

Fura, ugye, hogy sütés nélküli és mégis meggyes sütemény a neve :D na de ne akadjunk ki ezen. Mifelén úgyis tésztának neveszzük, úgyhogy Sütés nélküli meggyes tésztát készítettem a Nosalty oldalon talált meggyes sütemény recept alapján.

Ezúttal kipróbáltam a vadi új torta formámat is.

Ugye az egész úgy készült, hogy fagyasztott meggyet vettem, hagytam kiolvadni. Majd mivel nem értem rá, kihasználtam a modern technika vívmányait és "defrost"-ra állítottam a mikrót, az végezte el a kifagyasztást.

A kekszet ledaráltam, margarinnal és tejjel összekevertem, majd a torta formámba egy "lapot" tuszkoltam belőle. Ezután sütőpapírra kiszedtem, mert az jutott eszembe, hogy nem fogom tudni a következő lapot szépen elegyengetni, elvégre az pudingon nyugszik majd!

Talán egy picit több tejet tettem a masszába, nem tudom, minden esetre eléggé kompakt lett a "lap". Amolyan szájpadlásra ragadós, első falatnál meglepő az állaga, de utána annál jobban lehetett tolni lefele.

Tehát elkészítettem az első lapot, kiszedtem a formábból, majd a maradékot kiterítettem a forma alján, rákentem a kakaós pudingot, majd ráhelyeztem az előre gyártott "lapot".

A mascarpone-t összekevertem a meggyel, de valahol módosítanom kellett ugye az egészen, így egy adag tejszínhabot is kevertem mellé. Minden bordó lett, lehet, hogy friss meggyel dolgozva nem fogja meg ennyire a színét, de most nem volt friss megy.

A mascarpone-, meggyes, tejszínhab nagyon finom keveredés lett, és mondtam, kicsit ragadós volta ellenére nagyon hamar elfogyott.

Azon törtem  fejemet, hogy vajon picivel több tejet raktam a keksz mellé, vagy netán legközelebb esetleg valamivel levegősebbre kéne készítsem a "lapot", csak azt nem tudom még, hogy mivel okozhatnám a levegősebbségét.

fotó lesz picit később

No comments:

Post a Comment