Thursday 4 March 2010

Felfalomfalafelfasirt

Hát hápogok magamban, nekem ez annyira ízlik, hogy megettem már egy fél kiló-falafelfasírt akármit, gombóckákat, nagyon ízlik :D Kinézetre fasírt, ízre enhyén emlékeztett a töltött csírke töltelékére, de mégsem. Azt hiszem a bele rakott hagyma dobta meg ennyire az ízét. Nem követtem teljesen Ottis falafel receptját, hanem szemre ész nélkül hajigáltam az alkatrészeket a nagy tálba, majd kevertem össze. És leírom amíg el nem felejtem, hogy mégis mit:

  • Valami fél kilónyi darált csirkehúst

  • kb 400g már eleve megpuhult(nem kell áztatni) borkános csicseriborsót

  • 140g száraz kenyeret :D (ezt lemértem), megdaráltam

  • só, borsó jól eleresztve, örölt köménymag, jó 2 púpos kanál

  • piros paprika, azt is bátran

  • 1 nagy hagyma apróra vágva

  • fél fej fokhagyma, több nem volt itthon

  • egy kis vegeta (ez elhagyható)

  • fél marék fagyasztott petrezselyem zöld

  • 2 tojás

  • kis prézli


Elkészítése természetesen hihetetlenül egyszerű, összekutyuljuk az egészet, amíg szépen egyenletesen el van osztódva. A prézlit azért adtam hozzá, mert lehet ehhez az adaghoz a 2 tojás sok volt, és icipicit lágyabb lett a massza. S akkor gondoltam, az is kenyér, meg száraz is, hát elfér.

Kis gombócokat formáltam, kisütöttem és kész.

Nagyon nagyon fincsi, biztos még fogok készíteni és az is biztos, hogy csak csicseriborsóból is elkészítem.

1 comment:

  1. Nagyon guszták!De jó eszembe jutott a csicseriborsó, készíek is belőle hétvégén valamit .-)

    ReplyDelete