Thursday 11 March 2010

Még egy rakott krumpli

A csirke combbal az a bajom, hogy ki nem állhatom ha nyers marad a csont körül, az én sütőmmel meg lehetetlen jól megsütni a combokat. Mire meglennének, annyira kiszárad, hogy jaj csak na, esetleg valami nagyon szószos módon készíthetem el, de arra most nem volt kedvem. Így elképzelésem szerint megfőztem a combokat, majd gondoltam feldobom a fedeles grillre és kicsit megsütőm. Jó, végiggondolva az ötlet jó.

Mellé kitaláltam, hogy hagymás krumpli, az jaj de finom. Odatettem főni a krumplikat, majd mikor már majdnem kész lett volna nekifogtam hagymát keresni... és kiderült, hogy NINCS :D Na ez vicces, mivel rémesen lusta hangulatban voltam, és nem mentem el a közeli boltig hagymát venni, hanem inkább a menüt változtattam meg:  rakott krumplira. Mégpedig egy másik fajtára és nagyon finom lett.

A következő képen jártam el:

Megpucoltam a főt krumplikat, 3-at bevágtam úgy hirtelenjében margarinnal mert már nagyon éhes voltam. :D Ezután a jénai tálba kis prézlit, kis olajat szórtam, majd elkezdtem szeletelni a krumplit és rétegezni. Miután megfelelő volt az első réteg, a húsokat lecibáltam a csontokról, szépen elegyengettem amennyire lehetett. Sóztam, borsóztam, paprikáztam a húst., megszórtam egy kis zabpehellyel* és kevés liszttel és nyakon öntöttem egy kis doboz tejszínnel. Ezután még egy réteg krumpli következett, ugye közben is sóztam, na meg kis vízzel kilöttyintettem a tejszínes dobozt és azt is ráöntöttem a krumplira. Hogy viccesebb legyen, 2 tojást ütöttem rá, mert milyen a rakott krumpli tojás nélkül?

Na ezután jön a vicces része a dolgoknak...

Mert bátran és merészen betoltam az alkotást a sütőbe és kezemet dörzsölgetve  vártam azt a finom, semmihez sem hasonlító rakott krumpli illatot, ami terjengeni kezd minden fele mikor kész van... és ehelyett lett ez:



Füst. Nagy.

Úgy sikerült, hogy a tál amibe felhalmoztam a rakott krumpli alkatrészeket, túl kicsinek bizonyult. És amint elkezdett bugyogni a víz+tejszín keveréke, nagyobb erővel kavarodott mint tejföl esetén. Mert máskor is töltöttem meg ennyire a rakott krumplis tálat, és nem történt ilyen. De most a lé, jó vastag ugye, de nem eléggé szépen kibuggyant és az alsó szinten, pont a lángok fölött szépen égett.

Na volt egy kis harc, meg csata míg megoldást találtam, ugyanis egy vízzel majdnem teli tepsit toltam az edény alá, így ha csöpögött is a tálamból, az csak a vízbe esett, de nem égett azonnal. Szellőztetés vagy 2 órát, meg játszódtam ventilátorosdit, kutyám nagyon élvezte, én kevésbé, de mondanom se kell olyan finom lett ez az étel, hogy megérte ennyit szenvedni.

Végül így nézett ki, nem valami "ritkaszépség",de annyira finom, hogy biztos még készítek ilyen tejszínes, húsos rakott krumplit. Amit talán kihagyok, az a tojás ilyen formában... de nem hiszem, mert az is nagyon finomra sült.



*Zabpehely: nem tudom mire kellett, ott volt kézügyben és gondoltam mi lesz ha? Majd inkább megnéztem mintsem ezen kérdésem megválaszolatlan maradjon. Nem lett semmi, észre se vettem, hogy ott van, nem változtatott se jó, se rossz irányba. Igaz, tényleg csak egy keveset szórtam csak.

U.I. Amit most meg ki akarok próbálni, az tükörtojás tepsiben :D Így nagyon megsütve, pirosra.  :D

U.I. U.I A kalandok még nem értek véget ezennel... sikerült egy teli csupor teát is a billentyűzetemre önteni, és még PrezLee-t se hibáztathattam :D hiszen ő békésen aludt a helyén

No comments:

Post a Comment