Saturday 29 May 2010

Teasütemény

Egy valahonnan letöltött Tej tojás mentes recepteket tartalmazó doc-ra bukkantam a gyűjteményemben.  Valami nagyon egyszerűt és nagyszerűt akartam készíteni, de nem volt itthon semmi. Komolyan mondom nem volt semmi, amiből valamit is ki tudtam volna kotyvasztani. Se tej, se tojás. Ott né liszt, cukor, margarin. Bámultam a recepteket mikor rábukkantam erre a tea süteményre, gondoltam egy próbát megér. Tényleg nagyon finom!

Itt van az eredeti recept:

"

20dkg liszt
8dkg Liga margarin
4dkg cukor
2-3 evőkanál víz
fél csomag sütőpor
csipetnyi só

Gyorsan lágy tésztát gyúrni az alapanyagokból. 3-4mm vastagságúra kinyújtani, különböző formákkal kiszaggatni. Előmelegített sütőben közepes lángon 10-15 perc alatt megsütni. A teteje sápadt marad, de az alján lehet látni, hogy megsült."

és itt van ahogyan én készítettem el.

Először is 400g liszttel dolgoztam, aminek 1/3-a fekete liszt volt. A margarinból is 16dkg helyett olyan 12 dkg-nyi margarint tettem, egy kanál zsírt és kb 2 kanál olajat. Eddig ennyi az általam eszközölt módosítás.

Tényleg pillanatok alatt össze lett gyúrva, a nemrég beszerzett formákkal pik pakk kivágtam őket, sütőpapírra helyeztem, be a sütőbe és 10 perc alatt kész volt az első adag. Miközben készült variáltam egy kicsit a dolgokat, feldaraboltam valami háztartási csokit, elég durvára, belekevertem a második adagba, abból csokis kekszet készítve. Na ez a változat még finomabb lett mint az amúgy is finom csokimentes.

Miután már rég megsült az egész, jutott eszembe, hogy szórhattam volna bele mandula darabokat is, meg kandírozott narancsot...Majd legközelebb.

No comments:

Post a Comment