Monday 24 May 2010

Ordás palacsinta

Tegnap kicsit kimozdultunk a házból, mert jobban éreztem magam. Meglátogattuk a szüleimet és a náluk tanyázó ebemet is. Nagyon örvendett nekünk a drágaság. Sajnos még nem tudtam hazahozni, mert még nem javultam meg teljesen.
Anyukám készített ordát, és természetesen faluról úgy illik hazajönni, hogy felpakolják az embert :D És az ordát ugye nekem adta, meg kaprot hozzá, meg egy üveg kecsketejet is. Ebből az alkotó elemekből készítettem el a híg palacsintát és természetesen az ordával töltöttem meg.

Végre sikerült nem odaragadós palacsintát sütni. A következőképpen jártam el, persze az adagolás szemre ész nélkül történik, hagyomány szerint.
Olyan 12 kanálnyi lisztet tettem egy tálba, majd egy löttyintés olajat, egy fél kanálnyi cukrot, egy csipetnyi sót, egy tojást, és olyan 3/4 liter tejjel felöntöttem. Kissé vastagnak tűnt, így még egy jó másfél csupor vizet is adtam hozzá, természetesen nagyon modernül kavartam össze: kezdetben, míg csomómentes pasztát kaptam kanállal, majd a tejjel+ vízzel felöntve mixerrel zavartam össze az egészet.

Az olajat azért tettem a masszába, hogy ne kelljen külön adagolni, és így tuti biztos nem ragad oda a tepsihez.
Az ordát egy villával kissé összetörtem, jó sok kaprot kevertem bele, kevés cukrot és valami maradék tejfölt, hogy kissé kenhetőbb legyen. Mondanom se kell, egyetlen darab sincs már belőle...



No comments:

Post a Comment