Monday 10 May 2010

Pizza tészta :D

Remek ez a Jamie Olivertől eltanult pizza tészta. Azért tőle, mert előtte mindenféle "zagyvaságot" kevertem a pizza tésztába és a végén persze nem lett olyan mint amilyennek szerettem volna. Na de ez az egyszerű liszt, olaj, víz, élesztő és csipetnyi só meg cukor alkotás egyszerűen remekmű.

Pontos adatokat nem tudok szolgáltatni, mert ez nem az én műfajom, amolyan szemre ész nélkül egy fél kiló lisztből, sacc per kábé egy deci olajból, 2 deci langyos vízből (amiben felfuttattam kb. 2 kanálnyi száraz élesztőt egy kiskanál cukorral) egy rugalmas tésztát gyúrtunk. Na ha még kérte a tészta még egy nagyon kevés lisztet szórtunk rá, mígnem szépen elvált az edénytől és a kézről, majd pihentetni hagytuk kb 2 órát. Ezután következett a rápakolás, úgy hogy vastagabb lett a töltelék mint a tészta, majd a sütés. Ennyi. Kész.

A vicces a dologban, hogy régebben vettem szépen a bolti pizza lapokat és csak rápakoltam a tölteléket és kész volt a pizza. Akárhányszor próbálkoztam mindig valami 2-3 centi magasra nőtt vastag, habos tészta kerekedett belőle... és akkor olyan rémesen nagy dolognak tűnt egy egyszerű pizza tésztát begyúrni... most meg jelentéktelen... Változnak az idők kérem... asszem vénülök!!!

2 comments:

  1. Nah... azért nem a Jamie gyerek találta fel a pizzatésztát :D én évek óta az említett hozzávalókból gyúrom a házipizzának valót ;)

    ReplyDelete
  2. természetesen nem ő találta fel :D ellenben ez volt az első recept ami nekem is bevált

    ReplyDelete