Wednesday 30 December 2009

Spanyol tortilla - Tortilla de patatas

Muszáj megkülönböztetnem így mert hamarosan elkészül a mexikói is. Valszeg még az idén :D De az is lehet, hogy csak jövőre.

Tulajdonképpen a spanyol tortilla rendes neve a "Tortilla de patatas"  - krumpli tortilla, krumplis omlett

Ma ebédre csak húsleves volt és anyukám mind kérdezte mit készítsen. Ekkor jutott eszembe ez az egyszerű, talán egy pirinkót macerás de nem rémesen kaja. Megpucoltam hamar néhány krumplit, vastagra vágtam és nem túl sok olajon megsütöttem. Szalmakrumpli szerű, de csak addig hagytam amíg puha lett. Nem hagytam ropogósra, de azért figyelnem kellett, hogy sületlen se maradjon a krumpli.



10 tojásból kevertem össze rántottának valót, megsóztam, megborsóztam, megpaprikáztam, egy kevés vegetát is adtam hozzá, majd a krumpli felét visszatettem a palacsinta sütőbe, a tojásrántotta felével leöntöttem, majd én fedőt is raktam rá. Mikor majdnem az egész megsült egy nagy fedőt vettem, abba borítottam az egészet, majd a másik felével visszaborítottam a palacsinta sütőbe és megsütöttem a másik oldalát is.

[caption id="attachment_2217" align="alignnone" width="600" caption="Tortilla"][/caption]

Aszongyák, hogy a spanyol tortillát is n+1 féle képen lehet elkészíteni, nincs rá kimondottan írott szabály, így következni fog mindenféle zöldséggel keverve, sonkával, hússal stb. És még kitaláltam valamit de azt majd csak akkor mondom el ha elkészítem :D

Addig hadd öljön mindenkit a reszelt :P

No comments:

Post a Comment