Friday 25 December 2009

Sonkás sajtos pulykamell tekercs

Egy receptet leltem és tudtam, hogy karácsonyra lesz itthon pulyka. És lőn.A pulykamell meg több volt mint 7 kg. Ebből bőven jutott nekem kísérletezgetni nem standard ételeket is. Hát majd egy kilónyi  mellehúsból készítettem el az ételt, és meglepően finom lett. A receptet persze nem tartottam be teljességében.

S akkor a hozzávalók:

  • kb 1 kiló pulykamell, vékony szeletek formájában

  • mozzarella sajt, 200-250g

  • reszelt sajt, kissé kesernyés 100g

  • oregano és egyéb fűszerek

  • pácolt füstölt sonka, olyan hajszálvékonyra vágva géppel

  • bacon szalonna

  • fokhagyma


amit én pluszba tettem bele az volt: narancs

Elkészítése: kipotyoltam a húst,  és a szeleteket szépen elhelyeztem egy nylon fóliára.  Már csak az egyszerű feltekerhetőség kedvéért. Ezután megsóztam, borsóztam, fűszereztem a húst, előbb a pácolt sonkát majd a a mozzarella szeleteket helyeztem a húsra, megszórtam oreganoval az egészet, illetve a reszelt sajtot is rászórtam. Ezután feltekertem a  húst, a tetejére helyeztem a bacon szalonna szeleteket,  megkötöztem a tekercset, nehogy elszaladjon :D és a tepsibe helyeztem.

Kicsit hibáztam, mert sütőpapírra raktam, ezt nem kellett volna, legközelebb kimarad.

Ezután jött egy kis változatosság, 2 kisebb narancsot meghámoztam,  a narancs szeleteket elszórtam a tepsibe meg a tekercseken, illetve 2 másik narancsot kifacsartam a tepsibe, kis olajat is öntöttem és kevés vízzel is felöntöttem az egészet. Alufóliával takartam le,  majd forró sütőbe helyeztem. Mikor majdnem kész volt, levettem a fóliát és hagytam amíg pirossra sül.

Nagyon finom lett.  Hidegen és melegen is nagyon finom lett.







No comments:

Post a Comment