Tuesday 29 December 2009

Kukoricás Tortilla

Már rég szeretnék készíteni kukoricás tortillát, olyan "igazi mexikóit", és valahol nem találtam a receptet. Ezért úgy képzeltem el, hogy a "hagyományos" lepényt veszem alapul, amilyent már készítettem és amihez nagyon hasonlót nálunk felénk "lipia" vagy arab kenyér, de még inkább libáni kenyér néven lehet kapni a nagyobb boltokban, csak épp liszt helyett málélisztet használok.

Igen ám de a máléliszt az inkább málé dara, és nem liszt, ezért pályálztam az anyuci nagy kávédarálója segítségére, amivel igazi lisztet tudjak készíteni  a málélisztből.  Ezt elnevezném kukorica lisztnek és ebből készíteném a kukoricás tortillát.

Erre ma receptre bukkantam Cuccos Boszikonyháján, ez meg igazolta a "feltételezésemet" miszerint a lapotyák elkészítési módja történetesen jó lesz kukoricás lepényt készíteni is... :D

Ime Cuccos  kukorica lepény receptje:

Kukoricás tortilla


Na elhúztam lenyúlni egy fél kiló málélisztet anyu készletéből, majd megdarálom lisztté...

Mindig is mondtam, hogy jó ha az embernek falun vannak rokonai :D

U.I... milyen érdekes hogy a "mexikói tortilla" eddigi információim szerint ezekre a palacsintákra emlékeztető lepényeket jelenti, míg a spanyol tortilla az egy féle fajta krumplis rántottára emlékeztet...

No comments:

Post a Comment