Monday 28 December 2009

Narancs lekvár

Na ma kitaláltam, hogy az általam készített narancslekvár az élet metaforája tulajdonképpen... édes keserű!

Nem tettem nagyon sok cukrot bele, úgy fél kilót, de a narancs maga is édes volt.

Aszongya, hogy 4 vastag héjú narancs, 4 vékony héjú narancs, 3 citrom fél kiló cukor és menet közben adagoltam hozzá vizet, szemre ész nélkül, ahogy fogyott, kb liter-másfel litert.

A vastag héjú narancsok héját megreszeltem, majd a fehéret lepucoltam és igyekeztem a belső hártyát is leszedni. A vékony héjú narancsokat jól megmostam és nagyon vékonyra szeleteltem és a "mixbe" dobtam. Héjastól persze.

A cukrot nagyrészt szemre ész nélkül "mértem le", vagyis zúdítottam be a narancsok közé.

Elég sokat főztem, amíg egyszer éreztem, hogy NA. 4 borkán lett belőle, 2 kicsi, 1 közepes és 1 nagy.

Hja és édes keserű lett... ahogyan szeretem. Az még kérdéses, hogy megszilárdul-e valamennyire vagy olyan cseppfolyósabb marad mint amilyen most melegen  :D

No comments:

Post a Comment