Saturday 29 August 2009

Majdnem kenyér

Nahát nahát... ezt szeretem.. mármint így szeretek én főzni :D Krumplis lepényt akartam készíteni, végül valami krumplis vekniszerűség lett belőle, mondhatom életem első kenyere, amit akkor is elfogyasztanák ha épp ehetetlen lenne. Nos nem ehetetlen, kicsit morzsálódik, meg lehet holnapra darabjaira esik, de akkor is kenyér és én sütöttem. Mérhetetlenül büszke vagyok rá... Az egész úgy kezdődött, hogy megsütöttem a finom rántott husikákat, majd nem volt kedvem többet olajba sütni semmit. De a krumplis lepényhez már meg volt főve a krumpli. Így gondoltam egyet és nagyot, na meg merészet is, és egy nagy edénybe tettem a krumplit, (előbb megpucoltam persze) és összetörtem. Majd hozzá adtam 2 tojást, egy adag (szemre ész nélkül) köles lisztet, egy másik adag rozslisztet, tejjel felfuttatott élesztőt, majd nekifogtam összegyúrni. Ez nem volt elég, mert ha már kreálok valamit akkor legyen az egyedi nemdebár, hát vettem a kutyás dobozomat, amiben a kukoricapehely lakik, összekeverve egy kis müzlivel.. és abból is tettem két három maréknyit.

Ühüm, ekkor vettem észre, hogy abban mazsola is van, na sebaj, amit láttam kiválogattam, amit nem az benne maradt, mert úgyis szeretem az édes-sós ízek keveredését, szóval nem számított az a pár szem mazsola. Megsóztam az egészet majd nekifogtam jól összegyúrni. Közben adagoltam hozzá rendes fehér lisztet, amíg a massza nem ragadt a kezemre, hanem szépen össze állt. Ezután hosszúkás "izéket" alakítottam belőle, (kettőt), majd a szekrény tetejére raktam, egy konyharuhával letakartam és elmentem tekeregni egy nagyot.

Amire visszatértem már meg volt kelve, be a sütőbe és hagytam amíg a teteje is megbarnult egy csöppet. Nos... nem mondanám, hogy tökéletes lett... de FINOM. EHETŐ. És az első kenyérféle amit készítettem...

Ejsze mi lesz itt ha mondjuk egy receptet is figyelembe veszek és normális sütőbe sütném???

S akkor következzenek a fényképek:

Aszongya balról jobbra :D , hogy sütés előtt a "kenyérkék", még meg kell keljenek, a rántott húsi, PrezLee segéd (szereti az élesztős cuccokat, szoktam neki dobni kóstolót, ezért előszeretettel segít), majd az alsó sorban a veknik feküsznek pihegve és forrón  (de már megkóstoltam őket mert nem bírtam várni amíg kihűl), egy vekni portré és egy szeletke megkenve füge lekvárral... amivel tegnap leptem meg magam :D

[gallery link="file" orderby="title"]

No comments:

Post a Comment