Saturday 8 August 2009

Egy nápolyi... szelet :D

Rám tört a készítsek má valami finomat hangulat. Épp kekszet eszegettem, mert maradt a zacskóba néhány még a múltkorrol. Ebbel ketten nyammogtunk a kekszen, hisz ő is kapott és valami sokkal de sokkal finomabbra vágytam... mondjuk mint a sport szelet, de valahogy megint sport szeletet készíteni nem volt kedvem. Kell egy kis változatosság!!! És ahogy majszoltam a kekszet jó szokásomhoz híven a zacskót kezdtem el forgatni és elolvasgatni minden félét a tasakon levő szövegekből.  Ekkor vettem észre, hogy nini... a tasak hátán receptek vannak. 3 különféle képpen elkészíthető keksz szalámi recept és egy :D na itt megakadt a szemem nápolyi szelet recept.

Valami semmi percet nem gondolkodtam többet, uzsgyi el a boltig, megvásároltam a nápolyihoz tartozó "tésztát", kekszet, cukrot és tejet és azt hiszem 15 perc alatt már a hűtőben pihengetett a nápolyi szeletem! Ja ekkor már tudtam, hogy a rummot kifelejtettem az egészből, de azt is, hogy a mű finomra sikeredett :D

Íme a hozzávalók listája:

  • 400 g megdarált háztartási keksz

  • 400 g cukor

  • 200 ml tej

  • 250g margarin

  • 2 evőkanál kakaó

  • rum eszencia

  • és a lapok természetesen


Elkészítése:

Általában azzal kezdem :D hogy megdarálom a kekszet, ugyanis ezeddig csak egészben kekszeket láttam a boltba, daráltat nem. Majd mikor ezzel a tevékenységgel megvoltam félretettem az egészet és egy nagyobb edénybe beöntöttem a cukrot. Nem 400 g-ot, mert szerintem az eszméletlen édes lesz.. Így valami 250 grammnyi cukorral megusztam, pontosan nem tudom mennyit tettem bele. De lemértem a 400-at, oszt majd a felét visszalapátoltam a cukortartóba. A tejet megintcsak kimértem, 200ml, de mivel spóroltam a cukron, gondoltam csak nem lesz a legjobb, így 250ml tejet tettem hozzá.  Ezt a kettőt tűzre tettem és hagytam amíg a cukor mind megolvadt. Ezután belekavartam a darált kekszet, a kakaót és a margarint is. Kicsit még visszatettem a tűzre, amíg a margarin is mind megolvadt, közben folytonosan kavartam. Egy elég kemény paszta állt össze... Ekkor kellett volna a rummot is bele tennem, de mint említettem ez kiment a fejemből.

Az első lapot elhelyzetem egyenes felületen, majd nagyon vékonyan rákentem a krémet, következő lap, krém, stb stb amíg a végére nem jutottam. Ezután kicsit megnyomogattam és a hütőbe tettem, másnapig... Na jó, még az este levágtam egy csíkot és megkóstoltam :D Finom lett.

DSCF6929

DSCF6932

DSCF6937

1 comment: