Friday 14 August 2009

Lepény kenyér vagy csapati

A köles és hajdina receptek után kutakodva bukkantam erre a receptre:

Csapati (indiai lepénykenyér)

Hozzávalók:

* 50 dkg teljes kiőrlésű liszt
* ½ dl olívaolaj
* 1 tk. tengeri só
* meleg víz (rugalmas tésztát kapjunk)

Elkészítés:

Keverjük össze a lisztet, a sót és az olajat, és adjunk hozzá annyi meleg vizet apránként, amennyivel egy rugalmas tésztát kapunk. Gyúrjuk kb. 15 percig a tésztát, majd letakarva hagyjuk pihenni 1 órán keresztül. Utána osszuk 24 részre és mindegyikből formáljunk egy-egy labdát, és lisztezett deszkán nyújtsuk kör alakúra a lepényeket. Forrósítsuk fel a teflonserpenyőt (szárazon olaj nélkül), majd süssük meg mindkét oldalán kg. 5-5 perc alatt. Ha egy kicsit elszíneződik és felfújódik, akkor jó.

forrás: http://nyiregyhaza.kerak.hu/

Elolvasgatva a leírtakat valahogy nagyon az ugrott be, hogy ez hasonlít ahhoz amít a boltban "lipie" néven árulnak, illetve amíbe nagy divat  a gyorsétkezdében csomagolni a mindenféléket. Szeretem enni ezt a "kenyeret", bár már nagyon rég nem vettem. A közelben nem lehet kapni, s ezért nem cammogok el a "világ végére"... Na de ha a recept beválik, akkor gyártani fogom őket ezerrel :D

Egyelőre kicsit máris másképp csináltam... hú azért lehet értelmes lenne elsőre a receptet betartani, legalább tudjam mi is kéne a végeredmlény legyen, de a másképp csinálom mert úgyis okosabb vagyok (na nem, de legalább tudom, hogy saját döntésként mentem megint neki a falnak például fejjel). Nem 50dkg lisztet vettem, hanem csak 30-at, majd még toldottam bele egy kis rozslisztet, nem teljes kiörlésű lisztet, hanem eccerű fehérlisztet, az olajat is kis olivaolaj, kis napraforgó olaj formájában adagoltam és a legőszintébben elárulom, hogy két löttyintést tettem, nem méricskéltem, centizgettem. A víz adagolása már inkább a "mércém" szerint volt... annyit amíg ruganyos tésztát nem kapunk.

Megkaptam a ruganyos tésztát jól összegyúrtam oszt most hagyom pihenni...

"pihenni pihenni... de szeretnék tészta lenni"...

ez jutott eszembe a pihenésről.. valami rajzfilm vagy mi a csoda volt, már nem tudom mi, csak a figurának ez volt a sóhajtózása :D Vagy csak úgy rémlik, vagy álmodtam vagy mittudomén.

Az elkészítés egyszerűsége, a hozzávalók egyszerűsége eddig nagyon bejön nekem... lássam mi lesz a végeredmény :D

No comments:

Post a Comment