Sunday 16 August 2009

Csirke majdnem Eszter módra

DSCF7061



A tejszínes "Eszter módra" csirke ihlette a mai ebéd második fogását. Persze mondhatom majdnem olyan lett, de így is nagyon finom volt :D Történt ugyanis, hogy nem volt itthon egy gram tejszín sem, így kis tejjel öntöttem fel az egészet, de a gond ott volt, hogy túl sok lisztet szórtam az egészre, így nem igazán leve lett neki, hanem egy massza vette körül a csirkehúsikat, azok meg jóformán megfőttek ebben a különleges bundában. Az íze isteni, és a legfinomabb a "csipsz" volt... fóliára raktam és szépen ropogósra sűlt az alja, amít hobbyként ebéd után kiszedtem a tepsiből és lehámoztam róla a kissé odaragadt fóliát.. A sajt miatt kicsit odaragadt, de nagyon nagyon finom volt ez a ropogos sajt ízű akármi.

A következőképpen készítettem el: a kiolvadt csirkecicit (természetesen) megmostam, megsóztam, borsóztam és fokhagyma porral is megszórtam, ezután lisztbe forgattam és végül felvert tojásba. A maradék tojást és a maradék lisztet összekevertem, egy kevés tejet adtam hozzá. Adhattam volna többet is... és ebbe a masszába egy kevés sajtot is reszeltem. Keveset mert annyi volt csak itthon :D s maradjon a tetejére is... Szerencsére anyukámék hoztak a bevásárlásból sajtot is, úgyhogy meg lehetett normálisan szórni a tetejét...(a végén)

A már bemártott csirkehúsokat a tepsibe tett fóliára fektettem, meglocsoltam a tojásos lissztes sajttal, letakartam az egészet egy másik fóliával és irány a sűtő.  Ja azért egy löttyintés olajat is adtam hozzá. Addig hagytam amíg puha lett a hús, ekkor leszedtem a fóliát a tetejéről, ráreszeltem a már említett sajtot és visszatettem egy picit amíg az egész megpirult.

Krumplipürével tálaltam... bár kezdetben úgy gondoltam ki az egészet (és hű de nagyon büszke voltam az okos találmányomra, hogy egy tepsibe sütöm meg a húst is, krumplit is, mégis külön, hogy jaj csak na... Mert egy fóliaágyat terveztem a tepsi közepébe, hogy ott fog süldögélni a husi, és a tepsiben külön a krumpli, csakhogy nem fértek el együtt... így lett sültkrumpli helyett krumpli pire és a húsi elfoglalta az egész tepsit :D

No comments:

Post a Comment