Friday 24 December 2010

Kellemes karácsonyt!

Először is Kellemes karácsonyt szeretnék kívánni minden ide tévedőnek majd valami hihető magyarázatot kiötölni, hogy miért is nem jelentkeztem olyan sokáig.
Hát kérem szépen az úgy volt, hogy izé, meg mizé meg teccik tudni, nem is én, hanem más, meg ilyenek...
Kérem szépen olyan három hónapja alig főztem valamit is, mivel közös konyhám lett anyukámmal. Így meghagytam neki a főzés örömét :D Na meg olyan finomakat főz, hogy hagytam kibontakozni.

Na a fő ok, hogy mindig volt kaja készen, mire én felébredtem, hogy ejsze éhes vagyok kéne valamit készíteni már volt. Akkor meg egyszerűbb volt megenni mintsem nekifogni és kutyulni valamit. Ráadásul eléggé átálltunk éjszakai műszakra, és valahogy kényelmes volt délben ébredni azzal a tudattal, hogy a kutyám is el van rendezve és a kajával sem kell sokat foglalkozzak. Így haladt is a munka rendesen, hiszen délutántól szinte reggelig egyhuzamban dolgoztunk.

Na de karácsonyra valami finomat készítettem, vagyis most van készülő félben és eszembe jutott, hogy szép dolog volna elmondani a világnak is, hogy mit is kutyultam össze. Adott volt pulyka mell. Tudja a fene miért, de erről az jut eszembe, hogy tekercs, meg töltött.. Vagyis töltött pulykamell, vagy pulykamell tekercs... Így tegnap nekiálltam recepteket böngészni, de egyik se nyerte el a tetszésemet. Így kombináltam egyet, és most kíváncsian várom, hogy milyen lesz.

Vetem 4 közepes hagymát, nagyon kevés olajon megüvegesítettem, majd két apróra vágott kisebb almát is hozzáadtam, egy doboz zöldborsót és egy fél pohár borral öntöttem nyakon. Enyhén fűszereztem só, bors, vegeta és piros paprika keverékkel, majd addig pároltam az egészet míg szokás szerint kissé odaégettem. Valahogy ez adja meg az igazi buchéját a dolgoknak, mert, hogy is jönne ha magamat szidnám, hogy ismét balfék voltam...

Főztem 7 tojást is, azért hetet, mert az egy szép szám. Keményre, majd felapróztam őket. A levesből 3 murkot(sárgarépa) is apróra vagdostam, illetve 2 petrezselymet. Megreszeltem sacc per kb 250gramm sajtot, és összekevertem.

Huh már csak visszanézve is kezd zavaros lenni a dolog... szóval apróra vágott főtt tojás, sajt, murok, 2 nyers tojás, 4 kanál tejföl, illetve a hagyma+alma+bor kavirca került összekeverésre. Ebből egy egészen jó illatú massza alakult ki. A pulyka mellet szeleteket jó vékonyra kipotyoltam, majd egy fóliára helyzetem, megtöltöttem jól a töltelékkel és folpack fólia segítségével feltekertem őket. A fóliával együtt megkötöztem és fövő vízbe helyeztem őket. Olyan fél órát főztem.

Még mindig nem tudok beszámolni arról, hogy milyen is lett, mert a terv az, hogy mielőtt tálalásra kerül a dolog, szépen kihámozom őket a fóliából és a forró sütőbe helyezve kissé megpirítom a tetejüket. Ekkor lesz csak kész a tekercs :D

No comments:

Post a Comment