Thursday 30 December 2010

Avocadó kérm

Tudom, hogy nem sokan értenek egyet velem, de ebből nem adok lentebb: az avokádó finom, méghozzá nyersen, és "csak úgy". Eddig akikkel beszéltem erről a dologról, mind azt mondták, hogy igen finom avokádó krémként, de csak úgy, natúr módon biza valami buta vajra emlékezteti őket és nem szeretik.
Ma készítettem egy avokádó krémet, és ha már megvolt a "gomb", mellé egy adag szalmakrumplit és húst is. Nehogy már ne kóstolhassuk meg az avokádó krémet :D

Egészen finom lett. A következőket pakoltam bele, szemre ész nélkül:
1 drb avokádó
6-7 szem fokhagyma
1 löttyentés oliva olaj
kicsi só
valami csípős szósz amit leltem a hütőben
paprika kérm
citrom és narancs
kevés tej
egy kevés cukrozott sűrített tej

Kezdetben az édes sűrített tej nem volt "bele képzelve", de valahogy nagyon durva lett a fűszerezése, és ezzel úgy gondoltam sikerül egy csöppet megszelídítenem. A fokhagyma mennyisége egy csöppet sok volt, de végül ez is relatív, mert még nem tudtam olyan ételt készíteni amire ezt a kritikát halljam. Mármint, hogy túl sok a fokhagyma benne... A tej és olaj dolog az "alioli" készítésből jutott eszembe.
Az egészet a botmixerrel kevertem össze, majd hagytam állni a hűtőben kb egy órát.

Az aliolit idén tanultam, Spanyolországban, ez afféle tojás mentes majonéz, fokhagymával. Anélkül nem próbáltam.
Elkészítésekor csak az arányokra kell figyelni. 3adag olaj, 1 adag tej, és ízlés szerint fokhagyma meg só. Egy edénybe bele kell dobni a fokhagymákat, a 3 adag olajat, 1 adag tejet, majd mindent botmixerrel összekeverni. "semmi perc" alatt kész van.

Azt hiszem az alioli készítése volt az idei kiruccanásnak a legviccesebb pillanata. Aki megmutatta egy tapasztalt szakács. Ő tanította meg a feleségét is. Miután bevásároltunk, és egy icipicit beboroztunk, előállt, hogy na ő biza megmutatja nekünk ennek az elkészítési módját. Nem sikerült. Pontosan 3x próbálta meg. A legjobb a dologban, hogy a három kísérletezés eredményét nem dobta el, hanem egy igencsak remek besameles szószhoz felhasználta. Végül a feleség mentette meg a helyzetet, mert tényleg semmi perc alatt kikavarta az aliolit...

Valahol van egy kép az általam készített alioliról...

3 comments:

  1. Erdekes a recept, ha nem haragszol nekem is van variaciom erre , ha van kedved probald ki, tehat: 1 avocado+ 1 hamozott paradicsom felapritva+ fokhagyma izles szerint+ keves csipospaprika aprora vagva+ par kanal tejfol/joghurt so es bors, na es persze citromle jo boven, ha botmixerrel keszited a paradicsomot csak a vegen tedd bele hogy legyen mire raharapni.
    Piritossal vagy szalmakrumplival az igazi :)

    ReplyDelete
  2. Az aioli receptet biztos kiprobalom, nem gondoltam hogy ilyen egyszeru, barmilyen tej megfelel, nem kell suritett legyen, ugye?

    ReplyDelete
  3. bármilyen tej. Gondolom főzött tejből készítve több ideig eláll. A fontos az arányok betartása.

    ReplyDelete