Monday 12 April 2010

Rózsaszín békák

Mondtam én, megmondtam biza, hogy felmegy a cukrom és rózsaszín békákat gyártok! Ls nem is akármilyent, hanem széles szájú rózsaszín békát!!! Meséltem ugye, hogy nem kaptam zöld cukormázat, csak rózsaszínt meg fehéret. A fehér nagyon finom volt ízre, de színre nem volt jó semmire. Talán az is lehetett a gond, hogy megpróbáltam kicsit felhígítani, hátha akkor jobban rá tudom tenni a békákra, mert a rózsaszínnel kissé nehezen ment.

A massza egy keksz szalámi recept volt, amit a következő képpen készítettem el:

Hozzávalók:

  • 500g háztartási keksz

  • 200g cukor

  • egy marék mazsola

  • 2 evőkanál kakaó

  • 250g margarin

  • rum aroma

  • 200-300 ml tej*


Ha jól emlékszem akkor ez vízzel készült, de a csoda tudja már honnan szedtem össze a receptet. Na jelen esetben tej helyett tejszínt használtam, ez volt itthon, 250grammot és felöntöttem még egy kevés vízzel.  A kekszet ugye felapróztam, erre a legegyszerűbb megoldás az volt, hogy a húsdarálóból kivettem a szitát meg az élet is, és az a spirál csak összetörte a kekszeket, kissé nagyobb darabokra.

Ezután egy lábosban összekevertem a tejszínt, cukrot, kakaót míg csomómentes nem lett és szépen felfőztem, és az összetört kekszre öntöttem. Bele a rum aromát is, meg a mazsolát, összekevertem és hagytam kihűlni. Közben még kevertem rajta egyet egyet.

Kb két óra múlva közös erővel dombocskákat formáltunk belőle, majd azt a bizonyos serbet-et gőz felett megmelegítettem és próbáltam ráönteni a halmocskákra... Több kevesebb sikerrel :D

Végül lett néhány rózsaszín, néhány átlátszó mázas, és pár mázatlan is.

Na és volt még egy kísérletezés...a mikrózott béka, de ez eléggé csúnya lett így hamar bekaptuk ne is maradjon nyoma!





egy bolti zöld referencia képen :D ... hja a zöld szebb volt, de a miénk finomabb volt!



na megy egyet megmikróztam, gondoltam hátha szépen ráolvad a glazúr a tetejére...

1 comment:

  1. Jó ötlet ez a kis béka, egyszer én is megpróbálkozom vele..

    ReplyDelete