Thursday 29 December 2011

Töltött tojás "light" - majonéz nélkül

Egy érdekes receptre bukkantam, el is készítettem és ha nem én lettem volna, akkor valószínűleg nem rontom el... De hát elrontottam, úgy is megettük, cserébe azonban el kell készítsem még egyszer... remélhetőleg másodjára már sikerült.

Mifelénk a hagyományos töltött tojás az úgy készül, hogy megfőzzük a tojásokat, félbe vágjuk, kikanalazzuk a sárgájukat, ezt kevés majonézzel simára keverjük, még egy kis fűszerezés, só, bors megy bele, majd az egészet visszapakoljuk a tojásokba, általában krém nyomóval, hogy legyen szép formás. Láttam és ettem olyan változatot, amikor a tojás krémbe még sonka, vagy apróra vágott szalámi is volt betéve. Erre még jön a szósz, ami a maradék majonézből lesz kikeverve tejföllel, általában kissé hígabbra, hogy lehessen végig csorgatni a tojásokon.

Na de ez a töltött tojás  light, nem tartalmaz majonézt.

Hozzávalók:

  • 6 keményre főzött tojás

  • 2 teáskanál mustár

  • 6 teáskanál joghurt (icipicivel több is akár)

  • egy közepes, apróra vágott hagyma

  • piros paprika (egy lapos teáskanál)

  • kevés méz (egy lapos teáskanál)

  • só, bors


Elkészítése ugyanúgy történik mint a "hagyományos töltött tojásé", először is kiszedjük a sárgáját, majd összekeverjük a hozzávalókat és visszapakolunk mindent a tojásba. Itt nincs szó az öntetről, de azt is elkészíthetjük egy kis joghurt és mustár keverékéből.

Legalábbis holnap ezt tervezem reggelire :D

Amit én műveltem az először is, jól eltévesztettem a recept fordításakor a "tablespoon"-t nem "mokkás kanálnak" vettem, hanem evőkanálnak :D ebből egész komoly galiba keletkezett, amire akkor derült fény, mikor a  "2 table spoon"  mértékegység helyett szemre ész nélkül szórtam egy jó adag piros paprikát a masszába és észre vettem, hogy ez lényegesen több annál amire itt szükség lesz. Már nem volt mit tenni, így ettük meg a tojásokat :D Szerencsére nem csípős paprikát tartalmazott :D Ugyancsak ennek következtében kihagytam a mézet is a dologból, mert elképesztőnek találtam, hogy 2 evőkanál mézet tegyek egy amúgy sós ételbe... De reggel ki fog derülni, hogy mégis mennyire hasonlít ez a "rendes" töltött tojáshoz :D

 

No comments:

Post a Comment