Thursday 7 April 2011

Indiai receptek

Találtam egy oldalt, indiai receptekkel. Ez eddig nem is lenne fura. Csakhogy kinéztem egyet "Jalebi Puding". Remek gondoltam, lássuk csak mi kell hozzá! Fantasztikus, már el vagyok ragadtatva, mert csak tej kell, tojás meg Jalebi. Ebből 3 darab. Na itt elakadtam, mert nem tudtam rájönni, hogy ez mi, eszik-e vagy isszák. Végül addig kutakodtam amíg kaptam valamit. Sejtelmeim szerint valami csöröge féleség, de végül kiderült, hogy mégsem. Utánanéztem és itt egy recept pontos leírás a (angolul).

Amit én értek belőle:
Hozzávalók
* 2 csupor liszt
* 1/2 teáskanál sütőpor
* 1 csupor joghurt
* Olaj a sütéshez
* 1 csupor cukor
* pár szál (?) sáfrány (nem tudom miben mérik ezt, lehet kapni fűszeres boltban, a piros színért felelős)
* 1/4 teáskanál kardamon mag
* 2 csepp narancssárga ételfesték
* 2 evőkanál rózsavíz ????

Elkészítése:

* A lisztet, sütőport és joghurtot összekeverjük és félretesszük 24 órára fermentálódni
* A keveréket egy üres ketchupos flakonba töltjük
* Elkészítjük a cukorból a szirupot. Megolvasztjuk a cukrot a rózsavízzel (szerintem sima víz is megteszi), a leírás szerint addig kell olvasztani míg a cukor teljesen megolvad, kissé karamell szerű, és ha a mutató ujjunkat óvatosan belemártjuk épp egy kicsit, majd hozzáérintjük a hüvelykujjunkhoz, egy "szál" szerűséget kapunk. :D Hmm itt nem árt óvatosnak lenni...
* Ezután eloltjuk a tüzet, hozzáadjuk a sáfrányt és a kardamon magot, jól összekeverjük
* Az olajat felforrósítjuk egy wokk szerű palacsinta sütőben. Akkor megfelelő a hőmérséklete, ha egy picikét a ketchupos flakonban levő masszából bele csepegtetünk és az sisteregve az olaj tetejére emelkedik.
Próbáljuk meg ezen a hőmérsékleten tartani az olajat..(úgy mint azok a régi dobozolt kínai rák chipszeket)
* Ezután vegyük a ketchupos flakont és az olaj fölött kör alakú krikszrkaszokat rajzolgassunk. Egyszerre többet tegyünk az olajba.
* Aranybarnára süssük őket, majd egyenesen a cukros szirupba tegyük, 2-3 percet hagyjuk állni benne, majd szedjük ki a cukorból.
* Még melegen kínáljuk

A jalebi pudinghoz, meg ugye kell ilyen jalebi és a tej meg a tojás :D







http://showmethecurry.com/desserts/biscuit-cake.html

No comments:

Post a Comment