Monday 2 November 2009

Keksz recept

Barátnőm "dicsekedte" el a művét és gyorsan gyorsan igyekeztem lejegyezni a receptet.  :D Megígérte, hogy legközelebb fotót is készít róla, oszt vagy megteszi vagy kényszeríteni fog engem arra, hogy elkészítsem. Első ránézésre kicsit sok minden van benne, de azzal biztat, hogy nem vészes.

"egy adaghoz kell:
1 tojás, 8 dkg cukor, de én nem tettem csak 5-öt
12 dkg vaj felolvasztva
15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1 kiskanál sütőpor
1 csipet só
10 dkg zabpehely
6 dkg mogyoró megdarálva (nem földi, hanem fai mogyoró)
12 csepp mandula aroma (én nem csepegtettem, hanem zubbintottam)
5 dkg étcsokoládé kis kockákra vágva

A tojást a cukorral habosra keverni, bele a langyos olvasztott vajat és utána a többit. Diónyi gombócokat formálni belőle, rátenni a sütőpapírral belelt tepsibe es villaval lelapítani és felforrósított sütőben, magas lángon megsütni.  Vagy  10-15 pecig kell sütni, de lertől függ, amig kezd szepen barnasodni. Kell figyelni, mert hamar megéghet az alja.
Másodszor mogyoró helyett diót daráltam bele és a csoki helyett datolyát vágtam apróra, a keksz tetelyere ranyomtam egy darab diót az szepen megpirult.
Nagggyon finom lett"

Eddig a recept... most megkívántam a kekszet :D

No comments:

Post a Comment