Monday 21 February 2011

Omlós Zoknis Keksz

Kissé felhúztam a szemöldököm amikor elolvastam a címet, és azonnal belemélyedtem tanulmányozni, hogy mégis hogy van ez a keksz? Omlós meg zoknis? Mi a csoda? Végül rájöttem, hogy vagy nagyon fáradt vagyok, vagy valami ahhoz hasonló, mert tulajdonképpen "Omlós Csokis Kekszről" van szó. Ami azért valljuk be egy kicsivel jobb mint az általam "elolvasott" cím.

Nos most már az a baj, hogy annyira tetszik ez a suta név, hogy ez biza az én történelmembe eképpen fog bevonulni. "Omlós Zoknis Keksz". Itt az eredeti, vagyis Omlós Csokis keksz eredetije, avagy a receptet beloptam ide is, hadd legyen meg:

"Hozzávalók:

* 2 1/4 cup finomliszt
* 1/2 tk szódabikarbóna
* 250 g szobahőmérsékletű margarin
* 1 cup kristálycukor
* 1/2 cup barnacukor
* 1 mk só
* 2 tk vaníliakivonat
* 2 tojás
* 2 cup étcsokoládé lencse (én Callebaut csokit használtam)

Egy kis tálban a lisztet összekeverem a szódabikarbónával. Egy nagyobb tálban a margarint az összes cukorral krémesre verem. Kisebb fokozaton hozzáadom a sót, vaníliakivonatot és a tojásokat, és kb. egy percig keverem, amíg egynemű nem lesz a massza. Ezután belekeverem a lisztes keveréket, és végül a csokoládét is. Sütőpapírral bélelt tepsiben teáskanállal formázott kis halmokat rakok, legalább 2 ujjnyi távolságot hagyva a sütik között. 180 °C-on légkeveréses sütőben 9 percig sütöm. Akkor jó ha a széle már barnul, de a közepe még nagyon puha. Így lesz jó, mire kihűl, addigra pont jó lesz az állaga, ha tovább sütjük kiszárad.
"

nyami nyami... nagyon szeretem az ilyen kekszeket :D El is kéne készítsem hamarosan.

No comments:

Post a Comment