Wednesday 12 January 2011

Tejlepény

Elkészítettem 2x ezt a nagyon egyszerű finomságot. Mind a kétszer nagyon finom volt, ellenben mind a 2x szépen odaégett.  A tejlepény receptre Tücsökbogárnál bukkantam. Első alkalommal egy jénai tálba akartam elkészíteni, de az enyém ugye a városban maradt, itt anyumnak meg csak egy kisebb volt. Na sebaj, előkaptam egy nagy nehéz vaslábost, amiben "semmi sem ég oda", kineveztem tepsinek... Nos odaégett, de méghozzá nagyon. Igaz, első alkalommal kivettem a lemezt a sütőből.

Második alkalommal, vagyis ma megint elkészítettem, most már az én nagy jénai tálamba, mert időközben elhoztam, és a lemezt is betettem. Az eredmény majdnem ugyanaz... Valamivel persze jobb lett, de nem az igazi. Lehet lassúbb tűz kéne neki, de gyanítom, hogy egy másik sütő lenne az igazi megoldás :D

Addig fogom próbálni míg sikerül :D
Hozzávalók:

1 liter tej

20 dkg liszt

10 dkg cukor

3 db tojás

1 csomag vaníliás cukor


"Az összes hozzávalóból sima , csomómentes palacsinta tésztát keverünk . Kivajazott 25x25 centis tepsibe öntjük . 250 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük . Akkor jó , ha a teteje aranybarnává válik ."

És persze most látom: KIVAJAZOTT... hú hát biztos ezért égett oda olyan nagyon! Hiszen én nem vajaztam ki egyik esetben sem az edényt. :D

Nos nyilvánvaló, hogy hamarosan megint tejlepény lesz minálunk :D Szerencsére lelkes fogyasztótáborral rendelkezek :D

No comments:

Post a Comment