Friday 14 January 2011

Narancsos Keksz Szalámi

Csak kicsit másképp. Ottishoz mentem bámészkodni receptek után, és örvendtem, hogy megláttam a keksz szalámit nála.  Ugyanis eszembe jutott, hogy biza én is szeretem, van itthon keksz is meg minden. Kivéve természetesen a mazsolát, mert azt valamelyik nap megettem müzlivel. Majdnem egy kiló kekszből készítettem el, sacc per kb az Ottis receptjében leírt adagokat tartottam be, majd mind törtem a fejemet, hogy mit is tehetnék bele, hogy "érdekes" legyen. Végül úgy döntöttem, hogy narancs héjat reszelek bele, és mikor ott álldogált négy pucér narancs szerencsétlenkedve az asztalon, megsajnáltam őket és apróra vágva beletettem őket is a kekszszalámiba. Persze lévén a narancs icipicit nedvesebb mondjuk mint a mazsola, a keksz szalámim állaga puhább lett a kelletnél. Így egy kis prézlit szórtam még bele, lévén, hogy keksz nem volt több itthon. A "hogyant" már lusta voltam elolvasni (úgy csinálok mint a gerle a mesében, amikor a fészekrakást mutatja neki a galamb: tuuudom tuuuuudom), így fogtam a cukrot, margarint és tejet, egy tálban addig melengettem őket, míg a margarin megolvadt, a cukor feloldódott, és így kevertem el a többivel. Majd csak kiderül milyenre sikerült. Az illata nagyon ígéretes.

A receptet le sem írom, tessék menni ide, itt pontosan és ahogy illik megvan. persze narancs nélkül :D

2 comments:

  1. Á, biztos nagyon finom volt narancsosan, jó ötlet!

    ReplyDelete
  2. Kinézetre kicsit fura volt, de az íze igazán kellemesre sikeredett.

    ReplyDelete