Saturday 1 January 2011

Szilveszteri malac süti

BÚÉK!!!


A malac süti ötletét már nagyon rég láttam egy valami magazinban. Annyit tudok róla, hogy a magazint nem akartam megtartani, így kivágtam a képet és beillesztettem a receptes füzetembe ötletként. A tegnap nézelődve receptek között, Tücsökbogár blogján ismét a malackákra bukkantam és eldöntöttem, hogy elkészítem őket.

Itt bolti élesztős leveles tészta van írva, de mivel még extrábbat akartam készíteni, elhatároztam, hogy magát a leveles tésztát is én készítem el. Nekifogtam keresni és Szamóca oldalán bukkantam egyre, amit aztán el is készítettem. Mondanom sem kell, Szamóca Élesztős Leveles Vajas tészta receptje remek, fél kilóból készítettem csak, és mára maradt pontosan 3 malacka. Ami kizárólag azért maradt meg, mert azt hitte a nép még fotózni akarom őket.  Annyira finomra sikeredett, hogy az első kóstolás után, szinte ki se vettem a sütőből a tepsit máris kapkodták. Remekül illik sör mellé.

A hozzávalókat egytől egyig betartottam:

"50 dkg liszt, 1 kiskanál só, 1 kocka (5 dkg) élesztő,  1 kiskanál cukor, 3 dl langyos tej, 25 + 5 dkg vaj."

az elkészítésnél is a kezdetet. Vagyis lisztet, sót, 5dkg olvasztott (langyos) vajat egy tálba tettem, a cukrot az élesztővel és a tejjel felfuttattam, majd azt is ideöntöttem és egy puha tésztát gyúrtam.  Kissé figyelmetlen voltam, így nem egy órát kelesztettem hanem kettőt, de az se volt baj. Ezután kinyújtottam és megkentem a másik adag vajjal. Itt hallgattam a kommentekben Marcsi által leírt ötletre és felcsavartam. Majd hagytam állni, megint gyúrtam még egyet rajta, majd betettem a hűtőbe és szokás szerint megfeledkeztem róla egy jó órára. Ez teljesen véletlen volt, de azt hiszem jót tett a tésztának.

Mikor hirtelen megint eszembe jutott rohantam máris malacokat gyártani. Összesen 16 malacot készítettem. Hogy pont miért 16-ot? Mert a dolgozó asztal ami fele kellett görnyednem míg összeálltak a malackák, eléggé alacsonyan volt. Azt hitten emelő daru kell, hogy ki tudjak egyenesedni. Így hát a második adag már nem lett malacka forma, hanem kis téglaalapú formák. Lényeg, hogy malac ide vagy oda, azt is kapkodták az embereim mint kacsa a nokedlit.

Természetesen sütés előtt megkentem őket egy felvert tojással, hadd legyenek fényesek.

Íme a malackáim:


:D Legközelebb édes tésztából készítem el, és Hello Kitty fejecskét gyártok belőle :D

1 comment: