Monday 21 November 2011

Sütőtök

A családból én vagyok oda meg vissza a sütőtökért, más mindenki húzódik tőle. Esetleg anyukám még eszik egy egy falatot belőle de más senki. Így szoktam készíteni, de csak magamnak és elég óvatosan kell kiválogassam a tököt, ugyanis a nyakamon ragad ha túl nagyot készítek. Egy tepsivel szoktam sütni, majd három napig ezt eszek :)))

Jelen esetben azonban próbálkoztam két új dologgal: tökfasírtot sütőtökből, illetve egyik részét megfőztem.

Az eredmény is-is. A fasírt nem sikerült rosszra, az ízén sem érződött, hogy ez sütőtök lenne, de valahogy nem volt olyan nagy sikere a családban. Ja PrezLee kutya szerette, de ő eddig minden húsmentes fasírtot szeretett :D Sőt egyik csicseriborsó "alkotásomat" jobban imádta mint a következő héten húsból készítettet. Valahogy úgy mondanám, hogy ínséges időkben elmenne ez i, esetleg még itt ott lehetne javítani fűszerezéssel.

Egyszerűen lereszeltem egy elég nagy adag tököt, a nagy reszelőn,  2 tojással, kevés sóval, kb 10 dk liszttel (amennyit felvesz), petrezselyem zöldel, darált köménymaggal, borssal és kevés piros paprikával fűszereztem, hagytam egy keveset állni, majd forró olajban kisütöttem..

Egy másik darabbot megpucoltam, apróra vágtam és megfőztem. Sokkal de sokkal hamarabb meglett mint megsütve, az íze alig változott meg. Legközelebb amikor készítek, előbb felszeletelem és forró vízben lobbantok egyet a szeleteken, majd ezután teszem be a sütőbe, remélve, hogy nem kell 2 órát égetnem a gázt alattuk amíg megsülnek. Továbbá még gondolkozom, hogy mire lehetne használni.

Anyum is kísérletezett. Ő a már megsütött tökökből lopott el 2 szeletet és készített belőle valami krém szerűséget, amelyet tejberizzsel kombinált. Hát ez is "olyan ni", ettem már jobbat is, valahogy az állaga túl paszta lett. De ez sem ehetetlen. Azt hiszem inkább csak szokatlan.

3 comments:

  1. Szia, én mártásnak szoktam elkészíteni hús mellé, úgy is nagyon finom. Fel kell kockázni, megfőzni, ízesíteni és turmixolni.

    ReplyDelete
  2. Úgy képzelem, a fasírton dobna egyet némi fokhagyma. Persze csak ha szeretitek.

    ReplyDelete
  3. igen, dobott!!! most, hogy mondod, jut eszembe, hogy fokhagyma is volt belé téve. :) Köszi!

    ReplyDelete