Friday 13 November 2009

Ronda sütemény

Határozottan állítom, hogy elkészítettem a világ egyik legrondább süteményét. Na jó, az ország, na jól van na, a város ... na ha senki nem hiszi el a túlzásomat akkor eddigi legrondább süteményemet. És nagyon egyszerű volt. Az úgy történt kérem szépen, elmesélem...

Fáradt és stresszelt voltam a délután. Olyannyira, hogy azt mondtam ebből elég, beszereztem egy sört, és elkezdtem kajtatni a hűtőben. Miből lehet mit készíteni alapon.  Volt párizsi, sajt, tojás, hagyma. Kiindulásnak egészen jó, gondoltam én. Emlékeztem, hogy valami "palacsinta lapok" névre keresztelt ilyen bolti lap van a fagyasztóba, na azt is előszedtem.

Végül a hagymát felapróztam, a párizsival, feta sajttal, tojással, liszttel jól összekevertem és tűzőn sűrűre főztem. Lett egy fura töltelék. Fura de finom. Így vettem a lapokat és igyekeztem valami formát adni neki, eszembe jutott, hogy kiterítek egy drb ilyen palacsinta izét, rátesem a szószt, még 2-3 réteg jó vékonyan, feltekerem és megsütőm a tekercseket. Igen ám de a tészta nem így gondolta...mint kiderült, a múltkor mikor megnéztem miféle tésztát is vettem, kissé kiolvadt. Akkor tökéletes volt, most azonban mindenfele tört... Így alakult, hogy a második adagból nem tudtam tekercset készíteni mert szétment.

Fincsi lett minden esetre, sőt mondhatni nagyon fincsi ahhoz képest miféle cuccok kerültek bele és mennyire szemre ész nélkül volt főzve. Olyannyira finom lett a szósz, hogy mivel több lett mint amennyi a lapokra kenhető volt, főztem gyorsan egy kis adag spagettit is.

Hadd ne mondjam, hogy nem hiába volt péntek 13... PrezLee ellopta a sütemény úgy 80%... Épp jutott annyi, hogy megkóstoltam.  Hogy is mondják, van akinek szerencsés van akinek nem a péntek 13 :D Neki garantáltan szerencsés volt... Több szempontból is. Mert nem láttam amikor ellopta, kapott volna a fejére, illetve megehette a finom ronda süteményt!

Íme  kép a spagettivel és a ronda süteménnyel

DSCF1033


DSCF1037

No comments:

Post a Comment