Wednesday 3 August 2011

Sonkás kelbimbó, meg rántott pulykamell

Reggeliztünk amikor a szobából kihallatszott Laci bácsi a tvből. Sonkás kelbimbót készített, illetve sajtos bundás rántott pulykamellet. Mivel a kelbimbót is nagyon szeretem, meg a rántott hús is a kedvencek között van, hát gondoltam lejegyzem ezt az ötletet, hátha így nem felejtem el.

A kelbimbót kevés vajon párolta meg, soha nem próbáltam így, mindig főztem, úgyhogy ez újíts lesz. Egyszerűen kiszedte a tasakból a fagyos kelbimbót, a felmelegített vajra pakolta és addig kavargatta, míg kész nem lett... A sonkát apróra vágta és egy idő után azt is rádobta a kelbimbóra. Majd ez vegyesen szolgálta a köretet. Megjegyezte, hogy nem kell spórolni a sonkával :D

A rántott húst meg úgy készítette, hogy a prézlibe reszelt sajtot is tett, utolsó rétegként.

Amit azonban én kötelezően hozzá fogok adni, az a "fehér szósz"... Tudja a fene, valahogy ez a kettő nálam nagyon nagyon össze van nőve, nem tudom elképzelni a kelbimbót, anélkül, hogy a kis káposztácskákat ne mártogatnám valami finom szószba. Olyan sajt, tejföl, liszt, tej, csomómentes keveréke, egy kis oreganó, vagy valami hasonló fűszerrel...Az alap "recept" hasonlít ahhoz ami itt: Kelbimbó sajtos szósszal le van írva.

No comments:

Post a Comment