Wednesday 18 May 2011

Rántott fagylalt

Egy nagyon érdekes receptet találtam és elsőre én is nagyot néztem, hogy ezt mégis hogyan lehet elkészíteni. Hiszen köztudott, hogy a fagyi igen hamar olvad. Na de kirántani? Fagyit??? És igen. Pont erről van itt szó.
Íme egy kép, nagyon guszta!


foto: simplysogood

A linken található egy komplett angol leírás a hogyan-ról, képekkel illusztrálva,  de egy pár szóban elmondom én is: kell venni egy jó minőségű fagyit, jelen esetben vaníliát használ, amelyből kis gombócokat kell formálni. Ezután sütőpapírra helyezni őket, illetve valami tálkára és betenni a fagyasztóba egy órára. Kivenni és apróra tőrt kukorica pehely+kókuszreszelék keverékébe jól megforgatni, hogy minél jobban befedje. Ez az ideális pillanat arra, hogy a kissé formátlan gombócokat szép kerekre gyúrni. Ezután felvert tojásba is megforgatni, majd az így elkészített gombócokat ismét visszatenni a fagyasztóba. Egy-két órát hagyni, majd felforrósítani az olajat és ezután kivenni a fagyasztott fagylalt gombócokat és hirtelen beledobni a forró olajban. Kb 20-25 másodpercig kell sütni, ezután szalvétára kivenni és letörölgetni óvatosan a felesleges olajat. Tányérra tenni, kis mézzel leönteni, tejszínhabbal és gyümölccsel azonnal tálalni.

 

2 comments:

  1. [...] fő a türelem – és én tűrök, annyit, amennyit ti ezer tűröm a lapot, néha meg veszem de amit nem én sütök ki, azt meg nem [...]

    ReplyDelete
  2. Wow! Nagyon jól hangzik! És csábító a képen is :)

    ReplyDelete